Ortopedik Patella Destekli Dizlik

Dizlik kullanımı ortopedik rahatsızlıklar sonucu kas ve eklem sorunlarına çözüm bulabilmek, var olan ağrıları minimuma indirgemek adına kullanılmaktadır. Ayrıca ortopedik bir oparesyonnun ardından doktorların tavsiyesi üzerine kullanılan dizlikler, kişinin ani hareketlerden korunmasına ve tedavi süreci içerisinde vücut yükünün bindirmiş olduğu ağırlığa destek çıkmak adına kullanılmaktadır.

Elbette kalite ve teknolojisine göre birçok dizlik çeşitli bulunmaktadır. Ancak bunlar arasında sıkça kullanılan dizlikler Patella Destekli dizliklerdir.

Patella Nedir ?

Patella, hepimizin bildiği diz kapağımızın bilimsel olarak isimlendirilmesidir. Oldukça nadir olan diz kapağı çıkıkları genel olarak erken yaşlarda ortaya çıkmaktadır. Bununla birlikte vücuda bindirilen aşırı ağırlık sonucu diz kapağı zedelenmeleri ise sıklıkla beden işçiliği yapan kişilerde görülmektedir.

Hangi hastalıklarda kullanılmalı ?

• İç veya dış eklem ağırlıklı diz eklem kıkırdak problemlerinin tedavisinde,
  • X bacak veya Parantez bacak sendromlarının başlangıç aşamada tedavisinde
  • Meniskal kıkırdak problemlerinin tedavisinde
  • Kısmi diz avasküler nekrozunun tedavisinde
  • Kaval kemiği düzlüğü “tibia plato” çatlaklarının tedavisinde

Patella Destekli Dizlikler  hücresel ve ya cerrahi tedaviler ardından en iyi şekilde şifa bulabilmek nedeniyle tedaviye destek olması amacıyla kullanılmaktadır.

Patella Destekli Dizlikler Neden Kullanılmalı ?

• Yaygın olarak Patella Destekli ürünler neoprenden yapılmıştır.
  • Neopren, zarar görmüş dokulara baskı ve kopmresyon desteği sağlar.
  • Diğer elastik kumaşlara oranla neopren tüm açılardan dokulara destek sağlayıp fazla kasılmanın önüne geçmektedir.
  • Neopren, vücut ısısını etkilenmiş bölgede tutarak kan dolaşımını sağlayan ve hızlı iyileşmeye yardımcı olan mükemmel bir yalıtkandır.
  • Diz kapağı problemlerinde, iç ve dış bağları desteklemede kullanılır.
  • Tüm spor faaliyetlerinde koruyucu ve destekleyici olarak kullanılır.

Patella destekli dizlik kullanımının amacı hastayı ağrı ve hareket sınırlamasından kurtarmaktır. Tek bir alana yoğunlaşmış kireçlenmelerde bu dizlikler sayesinde eklem mekaniği düzenlenebilir ve dizin iç veya dış bölümünde yoğunlaşan yükün bir bölümünü eklem geneline yaymak bir kısmı ise eklemi pas geçerek baldırdan bacağa aktarılabilir.

Fiyatları nedir? Nerelerden Temin edilir ?

Patella destekli dizlikler de diğer tüm ortopedik rahatsızlıkların giderilmesinde kullanılan destekleyici ürünlerin yer aldığı medikal firmalarından temin edebilirsiniz. Bununla birlikte söz konusu medikal firmaların internet adreslerinden de temin edebileceğiniz gibi N11, Trendyol, Hepsiburada ya da amazon gibi e ticaretin sağlandığı sitelerden de alışverişinizi gerçekleştirebilirsiniz. Elbette ürünü almadan önce teknik özelliklerine yani içerisinde barındırdığı materyale, kumaş özelliklerine dikkat ederk alınması sonrasında pişmanlık yaşamamanız adına fayda sağlayacaktır.